Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij
fot. Monika Stolarska
Galeriafot. Monika Stolarska
  • TURNUS MIJA, A JA NICZYJA. OPERETKA SANATORYJNA
    reż. Cezary Tomaszewski
    Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie

    Spektakl pozornie kabaretowy i pozornie rozrywkowy. Do Sanatorium Uzdrowiskowego i Pijalni Wód im. prof. dra Józefa Dietla przybywa grupa specjalnych gości. Siostra Wanda oprowadza ich po ośrodku i prezentuje najbardziej popularne zabiegi. Zwiedzający zastanawiają się, w co warto zainwestować: w turystykę zdrowotną, doznania sensoryczne czy może w wody lecznicze? Najnowsze badania dowodzą, że w 2035 roku woda będzie droższa od ropy.

    Czy znajdzie się dostawca, który będzie posiadał na wyłączność dostęp do źródeł? A może inwestowanie w starość to niebezpieczna oferta? Ordynatorem ośrodka jest prof. dr Józef Dietl, który jakiś czas temu stworzył tajemniczy napój o niezwykłych właściwościach. Dziś wieczorem goście będą mieli możliwość skosztowania go. Co kryje się za jego tajemniczymi właściwościami? I jak wpłynie na decyzje inwestorów?

    W sanatorium kultywowane są tradycje muzyczne uzdrowiska. W ten sposób klasyczne, znane z anegdot scenki z życia sanatorium przeplatane są śpiewanymi przez kuracjuszy hitami operowymi, operetkowymi i oratoryjnymi z różnych epok. Usłyszymy m.in. fragmenty Pasji Mateuszowej Bacha i Libiamo ne'lieti calici, czyli brindisi z Traviaty Verdiego, Cold song z Króla Arthura Purcella, a także Przetańczyć całą noc z My fair lady Loeve, Arię ze śmiechem z La Perichola Offenbacha, Usta milczą dusza śpiewa z Wesołej wdówki Lehara czy Brunetki blondynki Kiepury. Sanatoryjna farsa kontrapunktowana przejmującymi muzycznymi monologami staje się nieoczywista i miejscami bardzo melancholijna.

    Uwielbiamy piosenki, które dobrze znamy, a skoro ta historia jest z życia wzięta, to trudno nie potupać nogą i nie zanucić z twórcami jeszcze na premierze.
    Słowacki ma hita
    , Onet.pl, Dawid Dudko

    W następnych tygodniach na mobilnej scenie będzie można zobaczyć spekakle Macieja Podstawnego, Lecha Raczaka i Piotra Tetlaka.

    Jak brać udział w wydarzeniach?
    Bezpłatne wejściówki na wydarzenia będą dostępne w Centrum Informacji Kulturalnej (ul. Ratajczaka 44) na tydzień przed planowanym wydarzeniem w dwóch pulach: w piątek 3 lipca od godziny 17:00 oraz w sobotę 4 lipca od godziny 10:00. Jedna osoba może odebrać tylko jedną wejściówkę. Organizatorzy zachęcają do słuchania mobilnych spektakli na żywo w Radiu Afera 98.6MHz oraz oglądania spotkań Forum i wybranych wydarzeń Generatora Malta w mediach społecznościowych festiwalu Malta.

    Na terenie imprezy organizatorzy zalecają zakrywanie ust i nosa, zachowanie dystansu 2 metrów odległości pomiędzy uczestnikami oraz dezynfekcję dłoni przed wejściem na wydarzenie i po wyjściu. Uczestnictwo w wydarzeniu jest równoznaczne z akceptacją regulaminu (dostępny TUTAJ), którego zapisów uczestnik jest zobowiązany przestrzegać. Informujemy, że widownia wydarzenia zostanie zorganizowana zgodnie z wytycznymi Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Centrum Zarządzania Kryzysowego.

  • CEZARY TOMASZEWSKI – choreograf, reżyser, performer. Urodził się w 1976 roku w Warszawie, studiował wiedzę o teatrze na warszawskiej Akademii Teatralnej i choreografię w Brucknerkonservatorium Linz w Austrii. Wcześniej ukończył warszawską Państwową Szkołę Muzyczną II st. im. Józefa Elsnera. Za autorską wersję operetki Franza Lehara Wesoła wdówka, w której obsadził cztery polskie sprzątaczki, otrzymał wyróżnienie „Theater Heute” i „Falter” dla najlepszego młodego reżysera i za najlepszą w 2009 roku offową produkcję teatralną w Austrii. Jest reżyserem głośnych spektakli muzycznych Capelli Cracoviensi (m.in. Monteverdiego serwował w barze mlecznym – Bar.okowa uczta, a Glucka ćwiczył na sali gimnastycznejOrfeusz i Eurydyka) oraz spektakli dramatycznych takich jak Wesele na podstawie Wesela wg Stanisława Wyspiańskiego w Teatrze im. Kochanowskiego w Opolu, Nie ma tego złego co by ładnie nie wyszło w Teatrze Nowym w Łodzi, Dośpiewanie. Autobiografia, czyli drugiej części jubileuszowego spektaklu Podwójne Solo Jana Peszka w Starym Teatrze w Krakowie, Żołnierz królowej Madagaskaru Juliana Tuwima w Teatrze im. Bogusławskiego w Kaliszu, Gdyby Pina nie paliła to by żyła w Teatrze Dramatycznym im. Szaniawskiego w Wałbrzychu, Cezary idzie na wojnę w Komunie Warszawa, Kram z piosenkami Leona Schillera w Teatrze Powszechnym czy Arcytrudno dojechać na Bródno wg Stanisława Moniuszki w CSW – oba w Warszawie. Cezary Tomaszewski jest laureatem wielu nagród. W 2017 roku był nominowany do Paszportów „Polityki” za błyskotliwy humor i odwagę mówienia rzeczy prostych w przewrotny sposób. Jego projekty były pokazywane w teatrach i na festiwalach w Polsce, Austrii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

  • Reżyseria: Cezary Tomaszewski
    Tekst i dramaturgia: Iga Gańcarczyk, Daria Kubisiak
    Scenografia i kostiumy: Maciej Chorąży, Bracia - Agnieszka Klepacka
    Kierownictwo muzyczne, muzyka na żywo: Weronika Krówka
    Opracowanie muzyczne: Cezary Tomaszewski
    Światła: Jędrzej Jęcikowski
    Wizaż: Kacper Rączkowski
    Inspicjent: Anna Wójcicka
    Produkcja: Izabella Oleś
    Obsada: Pola Błasik, Lidia Bogaczówna, Agnieszka Kościelniak, Katarzyna Zawiślak-Dolny, Karol Kubasiewicz, Daniel Malchar, Antonii Milancej, Rafał Szumera

    Premiera: 12 kwietnia 2019