Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij
fot. Magda Hueckel
Galeriafot. Magda Hueckel
  • Historia Hamleta, napisana przez Williama Shakespeare’a między 1599-1602 rokiem, stała się kodem kulturowym, przekazywanym od pięciu stuleci na całym świecie. „Hamlet” jest maszyną, która napędza kolejne pokolenia, myśli humanistyczne i nigdy się nie zatrzyma.

    Dwudziesty wiek skończył się na dobre, a jego lekcję zapomniano. Potrzebujemy nowych narzędzi, aby opisać współczesność. Hamlet, grany przez ukraińskiego aktora Romana Lutsky’iego pyta o możliwość Nowego Człowieka na gruzach obalonych idei i autorytetów. Hamlet prowadzi, tu i teraz, międzypokoleniowy i międzykulturowy dialog.

    „Hamlet” nie jest widowiskiem. „Hamlet” jest akcją.

    Kto obserwuje, a kto jest obserwowany?

    Do przestrzeni „Hamleta” można dołączyć w dowolnym momencie, i w dowolnej chwili ją opuścić. „Hamlet” jest otwarty dla publiczności przez kilka godzin, i tak jak w galerii sztuki, widzowie sami decydują, jak długo „Hamlet” trwa, które fragmenty historii chcą zobaczyć i usłyszeć.

    Widz dzięki wielokanałowym słuchawkom, które otrzymuje przy wejściu, sam wybiera, których fragmentów historii chce posłuchać. W trakcie jej trwania dowolnie sam decyduje, kiedy zmienić kanał dźwiękowy.
    Struktura „Hamleta” pozwala widowni poruszać się swobodnie po sali wraz z aktorami – postaciami sztuki. Widz w sposób indywidualny poddaje się wpływom aktorów, nowych mediów, muzyki współczesnej, wielości bodźców płynących z wybiórczego, fragmentarycznego odbioru świata. „Hamlet” chce stworzyć utopijną przestrzeń. Indywidualni ludzie – widzowie i aktorzy, tworzą nowe ciało społeczne, nową wrażliwość, nowy świat.

    Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski

  • Reżyseria: Maja Kleczewska
    Dramaturgia: Łukasz Chotkowski
    Scenariusz sceniczny: Maja Kleczewska, Łukasz Chotkowski
    Scenografia: Zbigniew Libera
    Reżyseria światła oraz zdjęcia: Marcin Koszałka
    Kostiumy: Konrad Parol
    Muzyka: Cezary Duchnowski
    Kierownictwo muzyczne: Adam Domurat
    Choreografia: Kaya Kołodziejczyk
    Montaż materiałów filmowych: Przemysław Chruścielewski

    współpraca merytoryczna: Paulina Skorupska
    asystentka reżyserki, inspicjentka: Magdalena Matusewicz
    asystentka scenografa: Ewa Małas
    asystent kostiumografa: Emil Wysocki
    konsultacje językowe: Martyna Strychalska
    produkcja: Zuzanna Głowacka, Andrzej Szwaczyk

    Spektakl z towarzyszeniem Orkiestry Antraktowej Teatru Polskiego w Poznaniu pod kierownictwem Adama Domurata.