Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij
fot. Małgorzata Myślińska
Galeriafot. Małgorzata Myślińska
  • Pytania: „jaka jest woda?”, oraz odpowiedzi: „zimna” / „ciepła” (lub “mokra”), stanowią lokalny rytuał wpisany w doświadczenie plażowania w szczycie sezonu. Deklaracjom tym towarzyszą często takie symptomy jak: grymas twarzy, drżenie ciała, zgrzytanie zębami czy gęsia skórka. Gęsia skórka poza funkcją termoregulacyjną dawniej służyła zwiększeniu objętości futra ssaka, w celu przestraszenia wroga albo zwiększenia jego atrakcyjności w celach reprodukcyjnych, sprawiając, że wydawał się większy. Teraz jest bezużyteczną cechą w naszym ciele, jak kość ogonowa czy wyrostek, pojawia się pod wpływem zmian temperatury czy emocji.

    Zapraszamy na warsztaty ruchowe nad Strzeszynkiem, podczas których będziemy przyglądać się i bawić wspomnianymi rytuałami i symptomami. Zbadamy reakcje naszych ciał wobec temperatury wody, piasku, kamieni, pomostu, sprawdzimy jak nasze plażowe nawyki wpływają na relacje w grupie i organizację nadjeziornego „legowiska”. Pod koniec zajęć będzie czas na podzielenie się swoimi wrażeniami oraz porozmawianie o praktykach związanych z wypoczynkiem nad wodą.

    Warsztaty będą opierały się o techniki tańca współczesnego wykorzystujące improwizację (Contact Improvisation, Underscore), z naciskiem na obserwację własnego ciała oraz jego relację do otoczenia oraz grupy. Poszukamy pewnych wyuczonych nawyków poruszania się na plaży i w wodzie. Spróbujemy wyzwolić naszą kreatywność i czujność wobec elementów do tej pory być może przez nas niedostrzeganych i przełożymy ja na nowe jakości ruchowe. Postaramy się twórczo wykorzystać ograniczenia związane z dystansem fizycznym – poprzez kontakt wzrokowy, obserwowanie i naśladowanie ruchów współuczestniczek i współuczestników, a także ćwiczenie granic swojej strefy komfortu, związanej z dystansem między nami a drugą osobą czy też zimną wodą. Warsztaty są skierowane dla każdego, bez względu na poziom zaawansowania czy sprawność fizyczną.

    Planujemy plażować nad jeziorem cały dzień! Jeśli masz ochotę dołączyć do nas przed warsztatami – zapraszamy. Zabierz strój kąpielowy, ręcznik, krem do opalania, ulubione gry, magazyny, jedzenie i napoje. W warsztatach może wziąć udział każdy, bez względu na stopień zaawansowania czy sprawność fizyczną. W trakcie warsztatów będziemy dbać o swój wzajemny komfort, m.in. zachowując fizyczny dystans.

    Warsztaty odbędą się w dniach 8 i 9 lipca w godzinach 17:00-20:00 nad Jeziorem Strzeszyńskim (Plaża Malibu, przy pomoście). Zgłoszenia prosimy kierować na maila: sonia.borkowicz@malta-festival.pl (ograniczona liczba miejsc). Na warsztaty zapraszamy osoby powyżej 15. roku życia.

    Warsztaty są częścią projektu artystyczno-badawczego, autorstwa Małgorzaty Myślińskiej, który jest realizowany w ramach Generatora Malta. Na potrzeby finałowej wystawy i towarzyszącej mu mini-publikacji warsztaty będą rejestrowane.

  • MAŁGORZATA MYŚLIŃSKA – artystka wizualna i filozofka. Absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu i Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza. Studiowała także w Universitatea de Arta şi Design oraz Universitatea Babeş Bolyai (Rumunia). Obecnie pracuje nad doktoratem na Wydziale Malarstwa i Rysunku (UAP) oraz uczęszcza do Szkoły Tańca Współczesnego w Poznaniu. Zajmuje się analizą kultury wizualnej oraz kultury materialnej okresu transformacji, tożsamością indywidualną i zbiorową. Realizuje unidyscyplinarne projekty artystyczno-badawcze wykorzystując różne media.

    PAWEŁ KUBIAK – studiuje pedagogikę, od 4 lat aktywnie pracuje z dziećmi - przedszkole leśne, korepetycje, place zabaw, animacje. Obok tego kocha się ruszać. Jego inspiracje to ruch spontaniczny, kontakt improwizacja, capoeira i acroyoga. W ruchu interesuje go relacja – ze sobą, partnerem, grupą oraz autentyczność. Na swojej drodze kieruję się ciekawością i radością płynącą z wyrażenia siebie.

    GRIGORY POPOV – projektant graficzny i artysta wizualny, specjalizujący się w wydawnictwach
    i typografii. Obronił dyplom licencjacki z projektowania graficznego i dyplom magisterski
    z intermediów na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Współzałożyciel kolektywu Ostrøv, zajmującej się promowaniem kultury self-publishingu. Galeria ta zajmowała się organizowaniem wystaw i wydawaniem własnych publikacji. Współpracował z biurem graficznym Bękarty, CK Zamek w Poznaniu oraz Biennale projektowania graficznego GoldenBee w Moskwie.

    GAJA KAROLCZAK – absolwentka Historii Sztuki UAM i Master in the Science of Performative Creativity (UAM & University of Malta) oraz podyplomowego programu a.pass (stypendystka Rządu Flandrii). Autorka tekstów z zakresu teorii tańca, prowadziła warsztaty dotyczące fantomowych odczuć i pamięci ciała w różnych kontekstach, na co dzień terapeutka Integracji Strukturalnej. Współzałożycielka Fundacji Sens Ruchu, w ramach której współorganizowała Grupę Samoczytającą (2015-2018), wydarzenia i projekty badawcze,
    i (m.in. „Micropolitics and Affects” z Bartkiem Mroczkowskim, „Trwanie” z Martyną Lorenc)

    BARTOSZ MROCZKOWSKI – tańczący filozof, doktorant w Instytucie Filozofii UAM w Poznaniu, gdzie pisze rozprawę pt. „Konceptualizacje i praktyk ciała w perspektywie posthumanizmu
    i nowego materializmu” we współpracy z Moniką Bakke (2013). Założyciel fundacji i redaktor portalu internetowego „Machina Myśli” (2014-2017). Współdziała z Fundacją Sens Ruchu (2015), z którą organizował między innymi: PRZEPŁYWY: myślenie jest ruchem, ruch jest myśleniemoraz Nowe światy: środowiska-wspólnoty-społeczności. Publikował w „Praktyce Teoretycznej”, „Machinie Myśli”, „eCzasKultury”, serii „Scripta” IFK UW.

  • Małgorzata Myślińska – autorka projektu
    Paweł Kubiak – współprowadzenie warsztatów ruchowych
    Grigory Popov – współpraca przy projektowaniu zina
    Bartosz Mroczkowski – współautorstwo tekstu, który znajdzie się w zinie
    Gaja Karolczak – współautorstwo tekstu, który znajdzie się w zinie