Używamy Cookies w celu dostosowania naszych serwisów do indywidualnych potrzeb użytkowników.
Dalesze korzystanie z tego serwisu oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Dowiedz się więcej o naszej polityce prywatności

Zamknij
Galeria

Wydział Kultury UM w Poznaniu zaprasza przedstawicielki i przedstawicieli organizacji pozarządowych do wzięcia udziału w bezpłatnym projekcie edukacyjnym rozwijającym kompetencje z zakresu projektowania, produkcji oraz komunikowania wydarzeń realizowanych offline, jak i tych przeniesionych do Internetu. Projekt „Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny” obejmuje webinaria, indywidualne konsultacje, wydawnictwo oraz video case studies omawiające najciekawsze przykłady wydarzeń, które z formuły tradycyjnej („offline”) przeniosły się do sieci.

W jaki sposób planować wydarzenia podwójnie – tak, aby z sukcesem realizować je w formule offline i online? Czy transmisja video to jedyna forma prezentacji działań w sieci? Jak docierać w sieci do odbiorców i zachować ich uwagę? Zbiór dobrych praktyk dotyczących planowania, budżetowania i produkowania oraz komunikacji wydarzeń w sieci przedstawią eksperci zaproszeni do współtworzenia projektu „Jak tworzyć kulturę w sieci? Cykl edukacyjny”.

Jego głównym celem jest przygotowanie poznańskich organizacji pozarządowych, działających w polu kultury, do nadchodzącego, naznaczonego niepewnością roku, który prawdopodobnie będzie wymagał po raz kolejny dostosowania działań do formuły online lub hybrydowej.

Zgodnie z przewidywaniami badaczy sieć pozostanie już zapewne stałym miejscem realizacji części projektów kulturalnych. Dlatego też kompetencje związane z tworzeniem i animowaniem kultury online uznać należy za kluczowe dla przyszłości i rozwoju kultury instytucjonalnej i pozainstytucjonalnej.

23 listopada zapraszamy na webinarium STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ (prowadzenie: Andrzej Pakuła), 25 listopada – webinarium BUDŻET I TECHNOLOGIA (prowadzenie: Mikołaj Ludwik Szymkowiak), 27 listopada – webinarium KOMUNIKACJA (prowadzenie: Agnieszka Kopiewska). Zapisy na webinarium: edukacja@pawilon.org. Wydarzenia będą rejestrowane, a ich zapis – dostępny na stronie internetowej i na fanpage’u Poznań Wspiera.

○ Od 19 listopada do 1 grudnia odbywać się będą indywidualne konsultacje z ekspertami. Spotkania będą okazją do rozmowy o własnym projekcie realizowanym w formule online: o jego organizacji, budżecie oraz promocji. Grono konsultantów stanowić będą osoby znane z webinariów, a także Emilia Mazik i Agata Wittchen-Barełkowska (STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ), Adam Romel, Łukasz Gajdek (BUDŻET I TECHNOLOGIA) i Ola Juchacz (KOMUNIKACJA). Zapisy na konsultacje: edukacja@pawilon.org. Uwaga – ilość miejsc ograniczona.

○ Koniec listopada to także premiera „Atlasu dla kultury online” – przewodnika dla organizacji pozarządowych pod redakcją Emilii Mazik, powstałego z inicjatywy Pawła Gogołka. Wydawnictwo zostało przygotowane w oparciu o warsztaty wydobywcze z udziałem przedstawicieli i przedstawicielek poznańskiego sektora kultury. W Atlasie opisana została specyfika działań w sieci z uwzględnieniem perspektywy organizacji wydarzeń, edukacji kulturowej oraz działalności artystycznej.

○ Jak organizować zdalną pracę zespołu? Jakie wyzwania czekają przed organizatorami wydarzeń przenoszonych do Internetu? Analizę i odpowiedzi na pytania dotyczące pracy przy realizacji projektów, które w obliczu wiosennego lockdownu przeniosły się do sieci, przyniesie publikacja dwóch video case studies, które będą ostatnim punktem jesiennego cyklu edukacyjnego. Publikacja nagrań planowana jest na 14 i 16 grudnia.

*************
Szczegółowy harmonogram webinariów:
23.11 g. 17 WEBINARIUM STRATEGIA PLANOWANIA DZIAŁAŃ / Andrzej Pakuła
25.11 g. 18.30 WEBINARIUM BUDŻET I TECHNOLOGIA / Mikołaj Ludwik Szymkowiak
27.11 g. 17 WEBINARIUM KOMUNIKACJA / Agnieszka Kopiewska
ZAPISY: edukacja@pawilon.org
*************
Szczegółowy harmonogram konsultacji:
24.11 g. 17-20.30 KONSULTACJE 1 STRATEGIA / Emilia Mazik
2.12 g. 10-13.30 KONSULTACJE 2 STRATEGIA / Andrzej Pakuła
2.12 g. 17-20.30 KONSULTACJE 3 STRATEGIA / Agata Wittchen-Barełkowska
24.11 g. 10-13.30 KONSULTACJE 1 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Łukasz Gajdek
26.11 g. 17-20.30 KONSULTACJE 2 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Adam Romel
30.11 g. 16-19.30 KONSULTACJE 3 BUDŻET I TECHNOLOGIA / Mikołaj Ludwik Szymkowiak
1.12 g. 10-13.30 KONSULTACJE 1 KOMUNIKACJA / Agnieszka Kopiewska
1.12 g. 17-20.30 KONSULTACJE 2 KOMUNIKACJA / Ola Juchacz

Uczestnictwo w webinarium oraz w konsultacjach odbędzie się za pośrednictwem platformy Zoom. Pojedyncze konsultacje trwają 30 min. Zgłoszenia na konsultacje powinny odbyć się najpóźniej 24h przed planowanymi konsultacjami i powinny zawierać: nazwę organizacji pozarządowej, nazwę i ogólny opis projektu (do 300 słów) oraz opis problemu (do 300 słów) do konsultacji z ekspertem. Zapisy: edukacja@pawilon.org.
Operatorami projektu są: Pawilon (Galeria Miejska Arsenał) oraz fundacja Fast Forward (producent Spring Break Showcase Festival & Conference).